ייעוץ עסקי – איך להצליח בעולם העסקים

ייעוץ עסקי לחברות ולעסקים הוא כלי חיוני להתנהלות עסקית בריאה בשוק העסקי הישראלי והעולמי. בתי עסק רבים מתמודדים עם שלל אתגרים – תחרות מצד עסקים המציעים מוצר דומה, פיתוחים טכנולוגיים חדשים שעלולים לשנות את כללי המשחק בכל רגע, יכולת שימור לקוחות ועוד. כל חברה צריכה לדעת איך לתכנן את הצעדים הבאים שלה בצורה שתוכל למקסם את הרווחים באופן עקבי. התהליך הזה מלווה לעיתים בתחושת חוסר וודאות: כיצד ניתן לצפות מראש במה טוב להשקיע? אילו אפיקים יהיו כדאיים מבחינת פיתוח? מה רמת ההשקעה שתידרש? איך עלול להשפיע המצב המדיני והחברתי על ההתנהלות העסקית? מנהלי חברות מתמודדים עם שאלות רבות. מצד אחד, העולם רחב ופתוח וקיימות מגוון אפשרויות בכל פרק זמן נתון. הטכנולוגיה המפותחת עוזרת ביצירת קשרים מהירים ובחשיפה למידע, ומנגד התחרות הגלובלית רק הולכת ומתעצמת. בתנאים האלו, יותר ויותר חברות פונות לקבלת שירותי ליווי עסקי, במטרה להיעזר ביועץ עסקי מנוסה שיוכל לעזור להן לנווט את דרכן בהצלחה.

ליועץ עסקי המתמחה בתחום שבו עוסקת החברה יש שני יתרונות עיקריים – יתרון אחד: הוא בעל ידע תיאורטי ומעשי רב בכל מה שקשור לפן הניהולי, לתכנון אסטרטגי, לניהול לקוחות מתקדם ולהבניית אסטרטגיה רב ערוצית. ייעוץ עסקי הוא ייעוץ שמבוסס על ידע עשיר בכל הנוגע לאופן שבו מתנהל נתח השוק שבו מתחרה החברה ועל ניסיונו המקצועי של היועץ. יתרון שני: היועץ העסקי הוא גורם חיצוני שעובד ביחד עם החברה, וכמו שאומר הפתגם הידוע – “אורח לרגע רואה כל פגע” – נקודת המבט של יועץ חיצוני, יכולה להאיר הרבה איזורים אפורים, שקודם לכן לא ניתנה להם תשומת לב מיוחדת. השילוב בין הידע המקצועי ונקודת המבט האובייקטיבית, הוא זה שמייצר תכנון עסקי איכותי, שיוכל לסייע לחברה לשמר על רווחיותה ולהגדיל אותה בהמשך.

ייעוץ עסקי מתקדם הוא תחום שהתפתח בצורה משמעותית בשנים האחרונות. הוא נולד בארצות הברית, ביחד עם היווצרותה של החברה המתועשת, ומשם התפשט לכל מדינות העולם. כיום אין חברה שלא נעזרת בשירותי ליווי עסקי. כל חברה שפונה לקבלת ייעוץ לעסקים, יכולה לבחור להתמקד בתחום מסוים או במכלול של גורמים, לדוגמא: יש חברות שמעוניינות לקבל הכוונה רק בתחום של פיתוח עסקי שעונה על שאלות כמו “אילו מוצרים חדשים כדאי לפתח?”, “מה היתרונות של מיזוג עם חברה גדולה יותר?” או “לאילו קהלי יעד חדשים אנחנו רוצים לפנות?”. לעומת זאת יש חברות שמתעניינות בעיקר בייעוץ שקשור בניהול לקוחות מתקדם. אחד האתגרים העיקריים שמביאה איתה התחרות העסקית היא היכולת לשמר בהצלחה מאגר לקוחות נאמן שימשיך להרגיש מקושר אל המוצר שמציעה החברה, בין אם הוא כולל שירותי בריאות או שירותי תיירות. ניהול עסקי נכון, צריך לדעת להתחשב במגוון של גורמים ולהגדיר בצורה הטובה ביותר את תמונת המצב הריאלית.

חברת “יישום אסטרטגיות” מתמחה במתן ייעוץ עסקי במגוון תחומים: תקשורת, בריאות, תיירות, פיננסים, מסחר, טכנולוגיה ועוד. היועצים של יישום מלווים את לקוחותיה החל משלב הגדרת המטרות ועד להשגתן, עם המון ידע ומחשבה פתוחה.