המספרים מטלטלים: תשעה מתוך עשרה סטארטאפים נכשלים – מהי הסיבה?

רבים לא מבינים שהגורם העיקרי לכישלונם של עסקים רבים הוא שיווק גרוע. אם יש עצה שכל יזם צעיר צריך לשמוע במסגרת ייעוץ לעסקים, היא להימנע מאסטרטגיה עסקית רבת-חשיפה ונמוכת המרה. בעלי עסקים חדשים מרגישים לרוב כי הם צריכים להיות פעילים בכל חלק בעבודת הקידום – מודעות פייסבוק, שיווק מקומי וקמפיינים במייל, אבל שיטת הפעולה הזו מביאה למעט מאוד תוצאות ועולה המון כסף.למרות שניסוי וטעייה היא אחת הדרכים להבין איזה סוג של שיווק עובד עבור העסק שלך, גישה ממוקדת מטרה מצליחה להשיג תוצאות הרבה יותר טובות. בחירה במספר שיטות מוכרות של אסטרטגיה עסקית היא הדרך הנכונה, בשילוב עם אסטרטגיות ממוקדות ערך ללקוח, מעורבות ואחוז חזרה גבוה.

על מנת לאמץ אסטרטגיה רב ערוצית דינמית, אנחנו ממליצים לעקוב אחר מספר שלבים:

1. שימוש בדמויות משפיעות בתעשייה
מותגים שמרתקים ומושכים גורמים מנהיגים בתעשייה, משיגים חשיפה טובה. אימוץ דמויות משפיעות ובחירה באסטרטגיה עסקית מוכחת, יכולים לשמש כמודל לחיקוי של תהליכים מוצלחים של מכירת מניות, מעורבות של אותן דמויות בעסק לצרכים קריאטיביים ומעודדי מעורבות. בנוסף, מומלץ לחשוב על עבודה עם דמויות משפיעות ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם.

2. שימוש בכלי ניטור
מותגים צריכים לדעת בדיוק מאיפה הושג כל קליק, הורדה והתקנה. שירותים כמו Tune ו-Mixpanel מאפשרים לחברות לעקוב אחר הרגלי השימוש של משתמשיהם. ישנם עסקים שמחזיקים במעל ג'יגה של מידע על כל לקוח. המידע הזה נותן לעסק כיוון לגבי צורת השיווק הנדרשת, שינויים בעלי השפעה ויצירת מיקוד נכון. ככל שהעסק מכיר את לקוחותיו בצורה אינטימית, כך הוא יכול למקד את צורת הקידום שלו.

3. אסטרטגיה רב ערוצית מערבת
משתמשים מעריכים את האפשרות לתפוס שליטה בקשר ביניהם לבין העסק. לקוחות יודעים שכשיורידו אפליקציה, הם יוכלו למצוא אותה ב-Google, להירשם לרשימות תפוצה, ולקבל ממנה הודעות פוש. עסקים יכולים לזכות באמונם של הלקוחות על ידי כך שהם נותנים להם להיות מעורבים בתהליך הזה בקצב ובתנאים שלהם.

יישום אסטרטגיות מייעצת לחברות וארגונים ומסייעת בניהול אסטרטגיה עסקית מותאמת באופן אישי במטרה לקדם אותם בשוק העסקי התחרותי.

יעניין אתכם גם: אסטרטגיה עסקיתפיתוח עסקיחברות ייעוץ אסטרטגי