פיתוח עסקי – חמישה טיפים אפקטיביים

ייעוץ עסקי נכון יכול להיות הדרך המהירה ביותר שלכם לעזור לעסק שלכם לגדול ולשגשג. הוא גם יכול להיות אינטנסיבי מאד ולדרוש הרבה זמן והשקעה מכיוונכם. פיתוח עסקי דורש בדרך כלל מיקוד, תכנון, כושר ועקשנות, אבל זה לגמרי שווה את ההשקעה- אם תעשו את זה נכון, תוכלו להצליח בגדול אך אם תעשו זאת לא נכון, אבל תזהרו – אם תעשו את זה לא נכון, התוצאה יכולה להיות מדכדכת מעט. הנה כמה עצות לפיתוח עסקי יעיל שיכול לעזור לכם לקחת את החברה שלכם לשלב הבא.

1 . הכירו את התחרות
לא מספיק רק להכיר את התחרות בשמה. התחילו להעריך מה שהיא מציעה, כדי שתוכלו לבדל ולייחד את העסק הספציפי שלכם. כמו שאומר הפתגם הישן, אל תגדירו את עצמיכם על ידי המתחרים שלכם. נתחו מהו הדבר שגורם לכם להתבלט מתוך הקהל. אל תרפו והמשיכו לעבוד על ההבחנה הזו באובססיביות – היא עשויה להיות כלי הפיתוח העסקי החזק ביותר שלכם.

2. הוסיפו ערכים ובנו אמון
במקום לרדוף אחרי הארנקים של האנשים, שיקלו לכבוש את ליבם. צמיחה עסקית תגיע כשיהיה ערך מוסף למערכת היחסים עם לקוחות פוטנציאליים, וגם עם לקוחות קיימים. ערך מוסף בקשרים עסקיים יכול להיות מתן מידע וידע, ייעוץ, הקשבה, טיפול ידידותי ושירותי בלקוחות לפני ואחרי המכירה, ושמירה על מוניטין ללא דופי, הן בשירות והן בביצוע. גישה וחשיבה שכזו תוכל לעזור לבנות אמון, שהוא כרטיס הביקור שלכם לצמיחה, אבל קחו בחשבון שזה לוקח זמן ובסופו של דבר מה שישפיע על לקוחות פוטנציאליים זו התדמית הציבורית והפעולות שלכם לאורך זמן.

3. שימו לב לביקורות באינטרנט
יותר ויותר צרכנים פונים לקריאת ביקורות באינטרנט כדי להחליט אם אכן לעשות עסקים עם עסק מקומי כמו שלכם, או לא. לפי סקרים שנערכו בתחום, הצרכנים מתייחסים לביקורות מקוונות אלו כאל המלצות אישיות ומקצים להם משקל רב בהחלטה. כחלק מתכנון אסטרטגיה עסקית, שימו לעצכם התראת גוגל על העסק, כדי שתוכלו לעקוב אחר ביקורות אלה ולהגיב להן בעת הצורך. זה יכול לעזור להראות כי אכפת לכם מממנו ומהאנשים המשתמשים בשירותים או במוצרים שלכם. יחס אכפתי ומעורבות עשויים למשוך עסקים חדשים.

4. שימו לב לאתר שלכם
האם נתתם לאתר שלכם להתבלגן? האם זה נראה כאילו הוא תוכנן ועוצב לפני עשור? בעולם החזותי של היום, העיצוב כמעט הכי חשוב. סביר מאד להניח שכל הלקוחות העתידיים שלכם יתחילו עם הקשר עמכם בגישה באתר. מחקרים אחרונים מראים כי 84% מהלקוחות העסקיים בודקים אתרים עסקיים. אתר שנראה עייף יוביל כמעט בוודאות להחמצת הזדמנויות. לגבי התוכן- האתר לא יכול לשגשג אם הוא רק מספק מידע על מי אתם ומהם המוצרים והשירותים שאתם מציעים. עבו את תוכן האתר עם  אסטרטגיה עסקית: שקלו לתגמל את המבקרים באתר עם משאבים רבים ללא תשלום כמו מידע נרחב ומפורט, ידע וכלים להצלחה. הוסיפו תכנים מקוריים ומעניינים בנושאים הקשורים ישירות, אך גם בעקיפין לעסק. הקלו עליהם לחלוק עם אחרים מבלי למלא טפסים או להתמודד עם חלונות קופצים ועוד הפרעות מסוג זה. הפכו את האתר לאינטראקטיבי ומעניין, אך לא מציק. זה פיתוח עסקי פסיבי שיכול לגרום לכם להרוויח הרבה כסף, מבלי לשלם מאום.

5. אל תתנו ליחסים להתקרר
כל חברת ייעוץ עסקי שתשאלו תסכים על דבר אחד: חשיבותם של הלקוחות החוזרים. מחקרים מראים כי הם יבזבזו ביותר מ- 67% מאשר לקוחות חדשים. יתר על כך, יותר מחצי מבעלי העסקים הקטנים מייצרים את רוב ההכנסה השנתית שלהם מלקוחות אלו. שמרו והשקיעו ביחסים אלו ככך שניתן, בין אם זה להיות מעורים בעולם ולשלוח מדי פעם מייל או קישור לכתבה רלוונטית עבורם, לשלוח ברכת מזל טוב ליום הולדת או ליום הנישואין, לשמור איתם על קשר בלינקדין או בפייסבוק או כל דרך אחרת. תדאגו לכך שהעסק שלכם יהיה תמיד בראש הלקוח.

רוצים לקרוא עוד על ייעוץ עסקי, אסטרטגיות שיווקיות, ניהול לקוחות ועוד, ולהתייעץ עם המומחים שלנו? היכנסו עכשיו לאתר יישום אסטרטגיות, או צרו עימנו קשר בטלפון 03-5752223.

יעניין אתכם גם: אסטרטגיה עסקיתפיתוח עסקיחברות ייעוץ אסטרטגי