ייעוץ שיווקי – החידושים האחרונים בתחום

ייעוץ שיווקי עבר מהפכה במהלך עשרים השנים האחרונות. השינויים הטכנולוגיים האדירים שחלו בתחום התקשורת יצרו כלים חדשים והגדירו מחדש את תחום הפרסום. בעבר, לחברות הפרסום היתה שליטה בלעדית שהתבססה על שלטי חוצות, פליירים, מודעות בעיתונות, פרסומות רדיו ופרסומות בטלויזיה. בתחילת שנות התשעים, הפכה רשת האינטרנט מרשת פנימית של כמה אוניברסיטאות בארצות הברית לרשת כלל עולמית, המאפשרת תקשורת ישירה ולא מתווכת בין אנשים פרטיים בכל מקום. האינטרנט יצר ערוץ תקשורת חדש שמביא להצפה של ידע והעברה מהירה של חדשות. המהפכה הגיעה לשיא בתחילת שנות האלפיים כאשר נוצרו הרשתות החברתיות. בתחילת הדרך התחרו מספר רשתות על תשומת ליבם של המשתמשים עד שהגיעה חברת פייסבוק וגרפה את כל הקופה. כיום פייסבוק היא תאגיד ענק שמקפיד להתעדכן ולרכוש חברות חדשות, על מנת להבטיח את המשך השליטה שלה בתחום.

אדם פרטי, עסק או חברה, יכולים לקדם את עצמם באמצעות הרשתות החברתיות ללא השקעה של משאבים גדולים. ההצלחה היא עדיין סיפור לא קל, צריך לדעת איך לעשות את זה נכון ולחשוב על דרכים יצירתיות למשוך את תשומת הלב של קהל היעד. בתהליך של ייעוץ שיווקי לעסקים, יש צורך לעשות התאמה בין הכלים הרבים שבהם ניתן להשתמש אל הצרכים של הלקוח. לדוגמא, חברה שמייצרת מצלמות, צריכה לעשות היום חישוב מסלול מחדש בעקבות השינויים הטכנולוגיים העצומים שהתרחשו בתחום הזה. הסמארטפונים החדישים מציעים ללקוחות להשתמש במצלמה איכותית וכל דגם חדש שיוצא מכיל מצלמה משופרת ובעלת אפקטים חדשים. אם בעבר, צילום באמצעות סמארטפון נחשב לנחות יותר ביחס לצילום באמצעות מצלמה, כיום הצילום בסמארטפונים שולט בתחום ודחק הצידה את השימוש במצלמות. הירידה החדה ברכישת מצלמות גרמה להפסדי ענק של יצרניות המצלמות, הביאה לסגירה של חנויות צילום והקמה של חברות חדשות המציעות אלבומים דיגיטליים, כדי שבכל זאת מי שמעוניין באלבום תמונות מוחשי, יוכל לקבל אותו.

יצרנית של מצלמות שנעזרת בשירותים של חברה המעניקה ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, צריכה לבנות תוכנית עסקית שתקדם אותה ותשמור על היציבות שלה בים הסוער – לחשוב על פיתוח מוצרים חדשים, קהלי יעד חדשים, יצירת שיתופי פעולה עם חברות אחרות, מיתוג מחדש, התייעלות ארגונית והגדרת ניהול אסטרטגי מתקדם שיוכל לעזור לה להמציא את עצמה מחדש. יצרנית מצלמות יכולה לקחת את הכלים הטכנולוגיים והשיווקיים שיצרו הסמארפון ורשת האינטרנט ולנתב אותם בהתאם לצרכים שלה על מנת לשרוד בשוק התחרותי. בקצב המהיר שבו מתפתחים האמצעים הטכנולוגיים, גם החברות הגדולות ביותר לא חסינות מפני הפסדים ואובדן הרלוונטיות. ייעוץ שיווקי לעסקים הוא מפתח חיוני להצלחה של כל בית עסק ויכול להעניק לו נקודת מבט רחבה ואובייקטיבית, במטרה לסייע לו בפיתוח האסטרטגיה הטובה ביותר.

יישום אסטרטגיות מעניקה שירותי ייעוץ אסטרטגי ושיווקי לחברות וארגונים מובילים במשק הישראלי, מתוך היכרות מעמיקה עם ענפי שוק מגוונים ועם היועצים המנוסים ביותר. לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ צרו קשר בטל' 03-5752223.