ייעוץ אסטרטגי – ארבעה מימדים לבניית אסטרטגיה עסקית

עסקים רבים בונים אסטרטגיה עסקית על פי הגדרת מטרות ברורות, הצבת יעדים, האתגרים מולם ניצבת החברה והבנת הסביבה הקיימת. ייעוץ אסטרטגי נכון יידע לגבש את כלל התחומים הנוגעים לגיבוש אסטרטגיה עסקית לכדי ארבעה מימדים שונים: המאקרו, הלקוחות, הסביבה העסקית והטכנולוגיה. בכל מימד קיימים יתרונות וחסרונות לעסק והכי חשוב – הזדמנויות. ממה מורכב כל מימד ובאילו נושאים חשוב להתמקד?

הסביבה העסקית
מרגע הקמת העסק, מתקיים תהליך מתמשך של גיבוש אסטרטגיה עסקית: חשוב להבין מי הם המתחרים שלנו, מה מייחד את העסק, איך להתמודד עם ספקים ולהכיר את הרגולציות השונות. חשוב להבין היכן אתם נמצאים בסביבה העסקית שלכם, מה מייחד אתכם ומה המיצוב של העסק שלכם לעומת המתחרים. האם אתם עובדים עם הספקים הנכונים? וכיצד ניתן לשפר עלויות בתחום זה?

המאקרו
מהם הגורמים החיצוניים שיכולים להשפיע על העסק? העולם בו אנו חיים כיום הוא דינאמי ומשתנה בכל רגע. חשוב להבין במהלך בניית אסטרטגיה עסקית כיצד תהליכים מדיניים עתידיים יכולים להשפיע על העסק, או כיצד המצב הכלכלי משפיע על צורת הקנייה של הלקוחות. למשל, חברות שייצרו מודעות חברתית גבוהה לאיכות הסביבה (גם אם מוצר החברה איננו קשור לתחום זה) זכו לתרומה שיווקית אדירה, כמו במקרה של קמפיין המיחזור של חברת קוקה קולה.

הלקוחות
כל עסק צריך להכיר את לקוחותיו, ויותר חשוב מכך, לדעת כיצד להתנהל מולם בצורה נכונה. ניהול לקוחות מתקדם הינו מרכיב קריטי בבניית אסטרטגיה עסקית. מעבר לרצון להשיג לקוחות חדשים, חשוב לדעת איך לייצר נאמנות גבוהה לעסק ולבנות מערכת שימור לקוחות יעילה בטווח הארוך.

הטכנולוגיה
ההתפתחות הטכנולוגית מתקדמת בקצב מהיר ולעיתים מפתיע. בין אם מדובר בטכנולוגיות שמשפיעות באופן ישיר על העסק שלנו כמו טכנולוגיות שמשפרות את יכולת היצור או בפלטפורמות שיווקיות שבהן צריך להתעדכן כמו רשת חברתית חדשה. הטכנולוגיה יכולה לתרום לעסק אך צריך לדעת איך להשתמש בה בצורה נכונה. לכן, חשוב להיות עם היד על הדופק ולהכיר פיתוחים טכנולוגיים חדשים שיכולים לקדם את העסק.

יישום אסטרטגיות היא חברת ייעוץ אסטרטגי מובילה ובעלת נסיון עשיר במגוון ענפים במשק הישראלי. למידע נוסף ולקביעת פגישה היכנסו לעמוד צור הקשר באתר – yissum srategies