אסטרטגיה שיווקית ותחרותית
Marketing strategy & Competitive strategy

מה ההבדל בין אסטרטגיה שיווקית לאסטרטגיה תחרותית?
האם המתחרים שואלים את עצמם איך יוכלו להתחקות אחרינו?
האם נתח השוק שלנו עולה או יורד?
האם ניתן למצות טוב יותר את המגעים עם לקוחות החברה להגדלת נתח הלקוח?
האם הצעת הערך שלנו אטרקטיבית כמו שהיתה בעבר?
האם אנחנו ממצים את הפוטנציאל שלנו בשוק?
האם מגמת הביצועים העסקיים חיובית לאורך השנים?
האם החברה התפתחה לשווקים חדשים או לקהלים חדשים בשנים האחרונות?
האם יש לנו תלות גבוהה מידי במספר מועט של לקוחות?

ליישום ניסיון רב מאד בבניית אסטרטגיות שיווקיות למכלול המלא או לחלק ממרכיבי הפעילות העסקית

יישום מסייעת לחברות וארגונים למצות את הפוטנציאל שלהן בתחומי פעילותן ובתחומים נוספים אליהם הן יכולות להיכנס. מיצוי הפוטנציאל מושג באמצעות הגדרת אופן הפעילות מהחברה ומחוצה לה ומהחברה פנימה עד הלקוח הבודד.

  • ניתוחי שוק והערכות פוטנציאל
    מאז היווסדה, יישום ביצעה מאות פרויקטים בענפים מגוונים בישראל ובחו"ל של ניתוחי שוק והערכות פוטנציאל. הידע הנצבר באיסוף המידע הכמותי והאיכותני, יחד עם שיטות הניתוח שפותחו לאורך השנים, מאפשרים לנו לתת תמונה רחבה וברורה
    של הפוטנציאל העסקי ולזהות את ההזדמנויות והחסמים בכניסה או בהעמקה של הפעילות בתחומים הנבדקים.
  • תפיסות פילוח
    הפילוח הינו שלב הכרחי ביכולת להגדיר ולנהל נכון יותר את הלקוחות לכל אורך חייהם בחברה.
    הכרת פלחי האוכלוסייה הרלוונטיים לחברה, מסייעים להעריך את הפוטנציאל שלהם לחברה ואת התמהיל השיווקי המתאים ביותר לכל פלח.
    יישום מתמחה בהטמעת מגוון שיטות פילוח ותפיסות פילוח מרובה (Multi-segmentation) בארגונים. פילוח לקוחות צרכניים ועסקיים על בסיס משולב – אנדוגני ואקסוגני. לאורך השנים, פותחו מתודולוגיות לאפיון תפיסות פילוח וצברנו ניסיון מעשי רב.
  • שווי לקוח
    האבחנה בין סוגי הלקוחות לפי השווי שלהם לחברה, מאפשרת לשלב תפיסה כלכלית במסגרת הפעילויות לניהול לקוחות מתקדם :

    • היקפי השקעה בגיוס.
    • תיעדוף הפעילויות השיווקיות המכירתיות.
    • התאמת ערוצי ההפצה.
    • הגדרת פעילויות נאמנות ושימור.
    • ״תקן ההשקעה״ בלקוח.
    • התאמת רמת שירות ורוצי השירות.

    ליישום ניסיון רב בפיתוח מודלים מורכבים להגדרה וזיהוי ״שווי לקוח״ בקרב צרכניים ועסקיים. לרוב בפרויקטים בהם גיבשנו וליווינו תהליכי אפיון ופיתוח של מודלי שווי לקוח.
    ניהלנו תהליכים המשכיים של יישום מהלכים מבוססי שווי לקוח בארגונים, והיינו שותפים לתוצאות ברורות של הגברת רווחיות ו/או התייעלות.

  • מדיניות מחירים

    ליישום מתודולוגיה מוכחת בקביעת מחירי מוצרים ושירותים בסביבה תחרותית בעלת שונות גבוהה. יישום הובילה חברות להתמודדות אסטרטגית מוצלחת עם מתחריהן באמצעות מדיניות מחירים מתוחכמת במוצרים ושירותיים מגוונים שכוללים פתרונות גם בסביבה פיזית וגם בסביבות דיגיטאליות (בדגש על Ecom). יישום גיבשה מדיניות מחירים לחברות תקשורת, בנקים, כרטיסי אשראי, דיור מוגן, תיירות, מדיה ועוד. קביעת מדיניות מחירים מושפעת ממספר רב של פרמטרים לרבות:

    • עלויות וביקושים
    • תחרות- סביבה עסקית
    • לקוחות ותפיסת ערך המוצר
    • אופי התשלום
    • חוזק המותג
    • ערכים נלווים
  • פיתוח מוצרים
    ליישום מתודולוגיה ייחודית לפיתוח מוצרים בחברות פיננסיות, תקשורת, שירותים ותעשיה. המתודולוגיה מאפשרת לחברה לבנות "קטלוג מוצרים" שהינו רשימת קטגוריות והמוצרים יחד עם העדפות לפיתוח אותם בכוונת החברה לפתח בעתיד.
    התהליך מאפשר להכין את התשתיות ולהקדים את השוק והמתחרים. החברות שיישמו את השיטה, ממשיכות לפעול בתוואי המקורי והן מוכיחות ביצועים יוצאי דופן בהשוואה לשוק בו הן פועלות. פיתוח מוצר פרטני, הינו חלק מהמתודולוגיה.
    המוצר עובר תהליך פיתוח רעיוני, ביסוס עסקי וכלכלי ועיצוב יישומי.
    המודל מסייע לשפר את עמידות המוצר לאורך חייו, לרבות שרות לקוחות וזרימת המוצר לאורך ערוצי השיווק וההפצה.