דלף עם הרוח

מידע רגיש על החברה שלך דלף לרשת, לפני שתכננת לפרסם אותו? בלי לחץ, אפשר לנשום עמוק ולספור עד 10

זה יכול להיות עובד מתוסכל, לקוח עצבני במיוחד או טעות מצערת של סמנכ"ל בחברה. מישהו הוציא מידע פנימי שלא תכננתם לפרסם פומבית. בטח לא עכשיו. התגובה האוטומטית היא למחוק ומהר. ההמלצה שלנו – ממש לא!
אין ספק, עוצמתה של הרשת בכלל ושל המדיות החברתיות בפרט יכולה להעצים אותנו, אבל עלולה להיות גם הבעיה הגדולה ביותר שלנו. במקרים כאלה, כשמידע דולף עלול ליצור בעיה, הנטייה הטבעית של חברות בארץ ובעולם היא להעלים את המידע מהרשת.

מה עושים עכשיו?
מסתבר שפעולה מהירה עלולה דווקא להגביר את הנזק ולא להחלישו. בצה"ל לדוגמה, כללי ביטחון שדה מניחים שכל מידע שדלף החוצה ונשאר "רק" זמן קצר באוויר או במעטפה מחוץ לבסיס, יש להתייחס אליו כאילו האויב כבר קרא אותו. בזירה העסקית, המצב לא לגמרי שונה. מידע רגיש שנחשף מבלי שרצינו, ייתכן שהגיע כבר למתחרים שלנו או ללקוחות זועמים וייתכן שלא. מה עושים?
זה נשמע לא סביר, אבל זה אפשרי: מה שנכון לעשות במצבים שכאלה הוא לפעול בניגוד לאינסטינקט הבסיסי שלנו – לנשום עמוק, לספור עד 10 ולנסות להעריך לאן הגיע המידע עד כה וכמה אנשים נחשפו אליו, ורק אז, למחוק ולהעלים בזהירות את המידע, וכמובן, להתפלל לטוב.
ועוד עצה אחת שאנחנו, ביישום, מעניקים ללקוחותינו: לפעמים מוטב להשאיר את הדברים כמו שהם לזמן מה ופשוט לא לעשות כלום.