אסטרטגיה שיווקית הינה תפישת פעולה הנגזרת מהאסטרטגיה העסקית של חברה או ארגון ובאה לשרת אותה. היא נכנסת לפעולה לאחר שהגדרנו את מטרות העל של החברה. תפקידה הוא להגדיר כיצד לנצח בשוק בו אנו פועלים וכיצד לפעול למימוש מטרותינו.

היעד העיקרי של אסטרטגיה שיווקית הוא יצירת ביקוש למוצר או לשירות של החברה בקרב לקוחות פוטנציאליים וקיימים. היא עושה זאת על ידי בידול ומיתוג תוך התבססות על נכסי החברה \ המוצר \ השירות שהחברה מקדמת, ניצול הזדמנויות והתגוננות מאיומים בשווקים השונים.

אסטרטגיה שיווקית מתמקדת בשלושה אלמנטים עיקריים:

  1. הגדרה מדויקת של קהל המטרה – הלקוחות
  2. הגדרת הצעת הערך המוצעת לקהל המטרה – המחיר
  3. אופן ההתמודדות התחרותית באמצעות בידול

מתי נדרש גיבוש \ הגדרה מחדש של אסטרטגיה שיווקית?

  1. כאשר עולה הצורך להגדיר מחדש (או לראשונה) את האסטרטגיה השיווקית, כאשר יש אי בהירות לגבי המדיניות הכוללת, או כאשר מתברר (וזה קורה לא מעט) שחזון החברה בעצם לא הוגדר.
  2. במקרה של שינויים משמעותיים בחברה, כמו לדוגמה רכישה של חברה או מיזוג, השקת קו מוצרים חדש, כניסה של מתחרה חדש לשוק, השקה של מוצר מתחרה, שינוי רגולטורי משמעותי ועוד.

כיצד מיישמים אסטרטגיה שיווקית?

המתודה המומלצת ליישום נכון היא ייעוץ שיווקי. היתרון הבולט של יועץ שיווק הוא בכך שהוא איש מקצוע מיומן שיודע לנתח נתונים, מכיר את השוק ויודע מה מניע את הצרכנים וכיצד ליצור אסטרטגיות כדי לשפר את העסק. ייעוץ שיווקי יסייע בידינו לבחון את המודל העסקי הקיים ולאחר מכן, תוך שימוש בכלים אנליטיים, לשקול את פוטנציאל השוק ולפעול להשגת יעדים גדולים יותר. בעזרת היועץ השיווקי נוכל למדוד הצלחה, לבדוק תגובה ולעקוב אחר תוצאות תוך יישום תוכנית שיווק אסטרטגית מקיפה.

ניהול לקוחות – עיקרון בסיס בשיווק נכון!

ניהול הלקוחות הוא נדבך כה חשוב באסטרטגיה השיווקית ובעבודת היועץ השיווקי, עד שבעולם מקובל להשתמש רק בראשי התיבות CRM (ניהול קשרי לקוחות). ניהול הלקוחות מתבצע באמצעות כלים של טכנולוגיית המידע, כולל מתודולוגיות, תוכנה וחומרת מחשב המסייעות לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו. מערכת ניהול לקוחות משלבת בין פעולות שיווקיות לשם השגת לקוחות חדשים ובין פעולות לשימור ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים.
האפיון הייחודי של ניהול לקוחות מתמקד בהנחות כי הלקוח הוא במרכז, כי הלקוחות אינם זהים, וכי טיפוח קשרי הלקוחות הוא מרכיב חשוב מרווחיות החברה לטווח ארוך.

יעניין אתכם גם: אסטרטגיה עסקיתפיתוח עסקיחברות ייעוץ אסטרטגי