אסטרגיה עסקית – הבסיס לצמיחת העסק

בנייה של אסטרטגיה עסקית משמשת כנקודת המוצא החשובה ביותר להגדרה של כל עסק או נותן שירות, בין אם הוא עסק קטן ובין אם הוא חברה גדולה או ארגון ממשלתי. הסביבה העסקית היא תחרותית ומשתנה כל הזמן. כאשר מקימים עסק חדש ולאחר מכן בכל שלב משלבי הניהול של עסק קיים, יש צורך בניתוח מתמיד של המציאות המשתנה, בהגדרת חזון ממוקד לעסק ומציאת הדרכים היעילות ביותר על מנת להוציא אותו אל הפועל.

השלב הראשון בדרך לגיבוש אסטרטגיה עסקית הוא הבנת המהות של בית העסק – מה המטרה שלו? מה הוא רוצה לייצר? איך הוא רואה את עצמו בעוד כמה שנים? מה הוא צריך לעשות על מנת להגיע לאותה נקודה? אילו משאבים נדרשים לכך? יישום אסטרטגיות מלווה ומייעצת לחברות וארגונים בתהליך המורכב בדרך אל ההצלחה העסקית. לאחר הבנת הרעיון שעומד בבסיס החברה, ניתן להתקדם ולהגדיר עבורה אסטרטגיה ארגונית ואסטרטגיה שיווקית על מנת להוציא אל הפועל את המטרות שלה.

* אסטרטגיה ארגונית צריכה להגדיר את האופן שבו המבנה הארגוני יכול לשרת את המטרות שלו – היא כוללת את רצף הפעולות שיש לבצע בארגון על מנת להניע תהליכים שיוכלו להביא להשגת היעדים שהוגדרו מראש. המבנה הארגוני לא רק משמש ככלי להשגת מטרות, הוא מהווה עוגן ומאפשר את הפיתוח הארגוני העתידי של החברה.

* אסטרטגיה שיווקית, תפקידה לתרגם את הרעיון שעומד בבסיס בית העסק לכדי תכנית אופרטיבית. היא מושתתת על שלושה חלקים:

  1. הצרכן – מיהו קהל היעד של המוצר או השירות ומהם הצרכים שלו?
  2. המוצר – אפיון המוצר או השירות ביחס לצרכי השוק.
  3. הצעת ערך – מהי הדרך הטובה ביותר לגרום לצרכן להבין שכדאי לו לרכוש את המוצר הזה.

אסטרטגיה עסקית למעשה מקפלת בתוכה את מכלול הרעיונות והתכניות שמובנים במיוחד עבור בית העסק. חברת יישום אסטרטגיות מעניקה שירותי ייעוץ וליווי לעסקים מתוך ראייה רחבה ומעמיקה של השוק העסקי, עם יועצים בעלי ניסיון רב ששמים דגש על התאמת ארגז כלים ושיטות עבודה לכל בית עסק, במטרה לסייע לו למצוא את הפתרונות הטובים ביותר ולממש אותם.